הטבות מס בייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות

JM-Industrial-YAX_0121

לקוחות יקרים, אנחנו שמחים לבשר כי ביום ה1/8/2016 פורסמה הצעת החוק לעידוד הייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות ל-20 השנים הקרובות (עד ליום 31/12/2026)
הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה ומציעה מספר מסלולים והטבות מס ליחידים המעוניינים לייצר חשמל שמקורות באנרגיה מתחדשת.

הטבות המס כוללות בין היתר:

  • פטור מתהליך "פתיחת תיק" אצל רשויות המס (מע"מ ומס הכנסה)
  • פטור ממס הכנסה על הכנסות שמקורן בייצור חשמל עד הכנסה של 20,500 ש"ח בשנה. או חלופות מיסוי אחרות אם ההכנסה עלתה על סכום זה.
  • פטור מדמי ביטוח לאומי על הכנסות שמקורן בייצור חשמל
  • הטבות המס, בהתאם להצעת החוק, מיועדות לצרכן הביתי אשר התקין מערכת לייצור חשמל (טורבינות רוח או חשמל סולארי).

    אנרגיה מתחדשת היא אנרגיה שמקורה בתהליכי טבע מתמשכים אשר אינם מתכלים כתוצאה משימוש באנרגיה האצורה בהם. דוגמה לכך היא האנרגיה אשר מקורה ברוח וכן זו שמקורה בקרני השמש. קיימים כיום כמה מיתקנים שונים שבאמצעותם ניתן לייצר חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת. הצעת חוק זו מתייחסת לשני מיתקנים לייצור חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת: טורבינת רוח המפיקה חשמל באמצעות הרוח ומיתקן פוטו-וולטאי המפיק חשמל באמצעות קרני השמש .
    ניתן להתקין מיתקנים אלה על משטחים כדוגמת גגות מבנים.

    החוק המוצע מתמקד בעידודם של יחידים, לרבות יחידים שהתאגדו כוועדי בתים משותפים, להתקין מיתקנים לייצור חשמל, לצורך ייצור חשמל ומכירתו לבעל רישיון ספק שירות חיוני המוגדר בחוק משק החשמל, התשנ"ו-1996.
    התמריץ בחוק המוצע כולל פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות על מלוא ההכנסה ממכירת החשמל, וכן הקלות במס הכנסה לפי אחד מאלה עד סכום כולל של 60,000 שקלים חדשים, בהתאם לבחירת מבקש ההטבות:

    מתן פטור ממס הכנסה על ההכנסה ממכירת החשמל, בגבולות התקרה השנתית (20,500 ש"ח) ובהתאם למנגנון ולתנאים הקבועים בו;
    מיסוי ההכנסה ממכירת החשמל בשיעור מס מופחת של 10%.
    מי שבחר להיכנס למסלול הפטור והכנסתו עולה על הסכום המרבי יהיה זכאי לקיזוז, לזיכוי, להנחה או לפטור מחלק מהכנסתו ממכירת חשמל העולה על הסכום המרבי, והוא יהיה רשאי לנכות מהכנסתו כאמור חלק יחסי מן ההוצאות שהוצאו בייצור כלל הכנסתו ממכירת חשמל, כיחס בין הכנסתו החייבת במס לכלל הכנסתו ממכירת חשמל (כלומר בעד החלק העודף שלגביו לא ניתן פטור מלא ממס).

    עוד מציינת הצעת החוק כי צרכן הביתי יהיה זכאי לקזז הפסד שנוצר לו בשל מכירת חשמל ממיתקן להפקת אנרגיה מתחדשת רק כנגד הכנסות עתידיות מאותו מיתקן ולא כנגד מקורות אחרים, וזאת כדי למנוע מתן כפל הטבות.

    כמו כן, הצעת החוק מתייחסת גם למצב שבו יחידים מעוניינים להתקין מיתקנים לייצור חשמל אך אין ברשותם שטח מקרקעין המתאים להתקנתם וכן עם העלות הגבוהה הכרוכה בהשכרת שטח המקרקעין, נוספו בהצעת החוק הטבות מס ליחידים בעלי מקרקעין, שישכירו אותם ליחידים לצורך התקנת מיתקנים לייצור חשמל ומכירתו לבעל רישיון ספק שירות חיוני, לפי אחד מאלה בהתאם לבחירת מבקש ההטבה:

    מתן פטור ממס הכנסה על ההכנסה מהשכרת המקרקעין, בגבולות תקרת ההשכרה השנתית (5,000 ש"ח בשנה) ובהתאם למנגנון ולתנאים הקבועים בו;
    מיסוי ההכנסה מהשכרת המקרקעין בשיעור מס מופחת של 10%.

    מאמרים לפי נושאים

    צרו איתי קשר ואחזור אליכם

    מאמרים נוספים:

    אני זמין לכל שאלה