היערכות לתום שנת המס 2018

market-forces-calendar-lite-application-icon_z17loh8O_L

לקוחות יקרים, שנת 2018 כמעט והגיעה לסיומה, ובכדי שניתן יהיה לתכנן את סוף השנה בצורה אופטימלית, מצורף בזה פירוט לגבי נקודות חשובות שכדאי לתת עליהן את הדעת בכדי למקסם את הטבות המס המגיעות לכל אחד ואחד וכן מסמכים הנדרשים לצורך ריכוז הנתונים לדוח השנתי לשנה זו.

ספירת מלאי

עם תום שנת המס 2018 כל עסק המחזיק מלאי, נדרש לערוך ספירה של המלאי בעסק לתאריך 31.12.2018. אם לא ניתן לספור את המלאי בתאריך שבנדון, אפשר לערוך את המפקד בתאריך סמוך ככל האפשר לתום השנה, בתקופה שלא תעלה על 10 ימים לפני או אחרי תום השנה, ובכל מקרה להודיענו מראש על תאריך הספירה המתוכנן על ידכם.

רשימת מלאי שנספר תכלול את כל הטובין שבבעלותכם או ברשותכם. טובין השייכים לאחרים ונמצאים ברשותכם ירשמו בנפרד (כגון: סחורה שנשלחה לעיבוד וטובין במחסני ערובה).

 

את הרשימות יש לערוך לפי סוגי המלאי, לדוגמא: חומרי גלם, חומרי אריזה, חומרי עזר, תוצרת בעיבוד, מוצרים מוגמרים , וכד'.     הרשימות יכללו לפחות את הפרטים הבאים:

     א.     תיאור הטובין באופן המאפשר זיהוי סוגם.

     ב.     מצב הטובין תוך ציון מצב תקינותם (מיושנים, מקולקלים במחזור איטי, פסולת וכו').

     ג.     יחידת המדידה (ק"ג , מטרים , ליטרים , תריסרים וכו').

     ד.     כמות (מספר היחידות כאמור לעיל).

כמו כן רצוי להשאיר מקום לשני טורים נוספים שימולאו במועד מאוחר יותר והם:

מחיר היחידה ושווי כולל (מספר היחידה מוכפל במחיר), תוצרת בעיבוד תירשם תוך ציון הכמות ביחידות פיזיות ושלב העיבוד (רמת הגמר).

ספירת קופה

אנו ממליצים להפקיד בבנק ביום האחרון לשנת הכספים או מיד לאחריה את כל יתרת כספים שנמצאים בקופה, במידה ונותר כסף מזומן ו/או שקים , יש לספור את הסכומים לפי סוגיהם (מזומן, שקים וכד') ולהכין רשימת המצאי בקופה ל-31.12.

לגבי השקים שנותרו בקופה הם ירשמו ברשימת המצאי בתוספת הפרטים הבאים: מספר שיק או שטר, שם החותם, שם המסב האחרון, הבנק, מועד הפירעון והסכום.

רישום רכבים וק"מ רכב

אם הנך משתמש/ת ברכב לצורכי העסק הנך מתבקש/ת לרשום את מד הקילומטר של הרכב ביום 31.12.18.

הקדמת הוצאות

כדי להביא לקטנת חבות המס בשנת המס הנוכחית, מומלץ לעתים להקדים ככל הניתן את עיתוי ההוצאות לשנת המס הנוכחית ולדחות ככל הניתן את עיתוי ההכנסות לשנת המס הבאה. לגבי הקדמת ההוצאות, הכוונה היא להקדים ולבצע את ההוצאות שממילא התכוונת לבצע עבור העסק ולהספיק לעשותן כבר במהלך שנת המס הנוכחית.

דחיית הכנסות

הכוונה היא לעסקים אשר מתנהלים על בסיס שיטת מזומן ואשר מדווחים על ההכנסה רק עם קבלת תמורתה בפועל. מדובר במצב בו העסקה מתבצעת עם הלקוח עוד במהלך שנת המס הנוכחית, בעוד הלקוח מתבקש לשלם את התמורה עבורה בפועל רק בשנת המס הבאה.

הקדמת תשלומי מיסים

הקדמת תשלומים למס הכנסה
חובות מס בגין השנה שמסתיימת כעת המשולמים במהלך השנה הבאה (לאחר הגשת הדוח לדוגמא) , נושאים ריבית בשיעור של 4% בתוספת הפרשי הצמדה מתום שנת 2018 ועד לתשלום בפועל. יחד עם זאת ,אדם שישלם חובות אלה עד לתום חודש ינואר 2019 לא יחויב בריבית והפרשי ההצמדה הנ"ל , לכן אנו ממליצים לשקול , הקדמת תשלום המס .


הקדמת תשלומים לביטוח לאומי
במסגרת הקדמת ההוצאות רצוי לשלם את מקדמת דצמבר 2018 בחודש דצמבר. אם יש לכם הפרשי שומה בגין שנים קודמות הרי שכדאי גם אותם לשלם לפני ה – 31.12.2018 כדי שיתווספו לנתוני שנת המס 2018. עצמאי מקבל ניכוי ממס על 52% מתשלומי הביטוח הלאומי ששולמו באותה שנה.

ביצוע הפקדות לקופות (עד ה-25/12)

חוק פנסיה חובה לעצמאים

החל מיום 01/01/2017, כל עצמאי (מגיל 21 ועד גיל פרישה) חייב להפקיד לפנסיה.
הסכום השנתי המקסימלי להפקדה על פי חוק זה הינו 10,104 ש"ח (בשנת 2018)

חשוב לזכור כי אי עמידה בהפקדה הנדרשת על פי חוק תגרור קנס בסך 500 ₪ עבור אי-הפקדה כנדרש בגין שנת 2018 ואילך. קנס זה לא יחול על עצמאים שהכנסתם החודשית נמוכה משכר המינימום (5,300 ₪ בחודש).

הפקדות לפנסיה (סכום הפקדה מקסימלי)

החוק מאפשר לעצמאים להפקיד עד 16.5% מהכנסותיהם לפנסיה (עד סכום שנתי של 34,452 ₪).

את כספי הפנסיה ניתן למשוך בגיל פרישה למטרת קצבה.

ההפקדה לפנסיה מעניקה הטבות מס המשפיעות ומפחיתות את התשלומים השוטפים לביטוח לאומי ולמס ההכנסה.

הפקדות לקרן השתלמות לעצמאים

כל עצמאי ראשי להפקיד לקרן השתלמות לעצמאים עד 4.5% מהכנסתו השנתית.
הפקדה זו מוכרת כהוצאה בדוח השנתי אשר מפחיתה הן את התשלום לביטוח לאומי והן את התשלומים למס הכנסה.
הסכום המקסימלי המזכה בהטבת מס בשנת 2018 הינו 4.5% או 11,745 ₪.
עם זאת, ניתן להפקיד לקופה עד לסך של 18,240 ולהינות מפטור על הרווחים הנצברים בקופה.
את כספי קרן ההשתלמות ניתן למשוך בפטור ממס אחרי 6 שנים מיום ההפקדה הראשון לקופה או מתום 3 שנים מההפקדה לקופה ולמטרת השתלמות.

מאמרים לפי נושאים

צרו איתי קשר ואחזור אליכם

מאמרים נוספים:

אני זמין לכל שאלה