הגשת דיווח שנתי על ניכויים לשנת המס 2018

TaxReports

בסעיף 166 לפקודת מס הכנסה נקבע: "מעביד או מנכה יגיש דוח כאמור בסעיף קטן (א) לגבי תשלום הכנסת עבודה לעובד (טופס 0126) ולגבי תשלום הכנסה חבת ניכוי (טופס 0856), באופן מקוון, כפי שיורה המנהל, עד יום 30 באפריל שלאחר שנת המס שלגביה מוגש הדוח, בצירוף הצהרה בטופס שקבע המנהל שלפיה הפרטים והידיעות שמסר בדוח הם נכונים ומלאים, וכן פלט חתום בידיו של הדוח האמור (להלן – דוח מעביד מקוון ודוח מנכה מקוון, לפי העניין".

דו"ח מקוון לעניין זה, הינו רק דו"ח ששודר ישירות לשע"מ באמצעות האינטרה-נט (למייצגים מקושרים למחשב שע"ם) או דוח ששודר באמצעות אתר האינטרנט של רשות המסים.במסגרת תיקון מס' 210, נעשה תיקון נוסף בסעיף 166 לפקודת מס הכנסה. צוין כי יקבעו הכללים להגשת דוחות בניכויים בהתאם להוראות המנהל מכוח סעיף 131ג(ד) לפקודת מס הכנסה. כללי המנהל שפורסמו לעיון הציבור באתר רשות המסים מאפשרים להגיש את הדוחות השנתיים בניכויים באופן מקוון מלא וללא צורך בשליחת טופס ההצהרה החתום על ידי המעביד/מנכה למוקד הניכויים.

על מנת לאפשר לציבור המעבידים/מנכים/מייצגים, תקופת היערכות, למידה ותפעול שוטף של היישום החדש, המעבידים, המנכים והמייצגים יוכלו לבחור בשנת 2019 את הערוץ לשידור ואישור הדוחות השנתיים בניכויים לשנת 2018 – ביישום הקיים או ביישום החדש, בהתאם לתהליכים שתוארו בהוראת הביצוע שפורסמה בנדון. יודגש, החל משנת 2020, הגשת דוחות שנתיים בניכויים לשנת מס 2019 תתאפשר ביישום החדש בלבד, דהיינו, יהא ניתן לשדר ולהגיש דוחות שנתיים בניכויים, באמצעות הערוץ המקוון בלבד.

מועד ההגשה של דוחות שנתיים בניכויים לשנת 2018 – על מנת לאפשר תפעול מהיר ויעיל בקליטת דוחות הניכויים ובכדי להקל על ציבור המעבידים/מנכים להגיש את טופסי ההצהרה כאמור, החליט מנהל רשות המסים, מר ערן יעקב להאריך את המועד להגשת הדוחות השנתיים, לחייבים בהגשת דוחות 126 ו-856 לשנת המס 2018, עד ליום חמישי ה-31 במאי 2019.

לפיכך, כל הדוחות שישודרו ושטופסי ההצהרה שלהם יוגשו למוקד הניכויים או יאושרו באופן מקוון במערכת האישורים עד ליום 30.6.2019, יחשבו כדוחות שהוגשו במועד ובלבד שבידי המעביד/מנכה או המייצג, ישנו אישור בכתב להוכחת מועד משלוח טופס ההצהרה (חותמת התקבל במשרדי הרשות, אישור מסירה בדוא"ל שצוין או אישור משלוח דואר רשום).

מאמרים לפי נושאים

צרו איתי קשר ואחזור אליכם

מאמרים נוספים:

אני זמין לכל שאלה